על חנות ירקות ועיצוב גירסת האונליין ביומיים

אם יש דבר שאני מודה לקורונה בכל ליבי, היא שהתחלתי לקנות יותר אצל ספקים מקומיים, כמעט בכל תחומי המזון – ירקות, גבינות, בשר. קרה שבתחום הירקות התפשרתי כי לא מצאתי חקלאי באזור הבית שהיה לי חיבור טוב איתו. החקלאי מתחת לבית תמיד לוקח מחירים עגולים. זה ישר מעלה חשד.

אל החווה האורגנית של דודי דמרי ברמת השרון הגעתי במקרה דרך פוסט בפייסבוק. מישהי פירסמה בזמן הסגר הראשון שבדיוק פתחו את המקום וישמחו לקבל לקוחות חדשים. עשיתי הזמנה אחת עם משלוח עד הבית. הופתעתי גם מאיכות התוצרת וגם מהשירות האדיב של דודי. אחרי כמה חודשים של הזמנות, ניסיתי להבין למה דודי עובד קשה בשליחת מסמך PDF של 5 עמודים בכל שבוע מחדש. מדובר במסמך שמחולק לפי קטגוריות שיש בחווה האורגנית. החיכוך בתהליך ההזמנה מגיע משני כיוונים – מהמשתמש שצריך להיכנס במחשב, להוריד את המסמך, לראות את המוצרים השבועיים ולהקליד בוואטסאפ את אשר חשקה נפשו (והיא חושקת, תאמינו לי).

הטופס שאינו נגמר. קרדיט: החווה האורגנית
הטופס שאינו נגמר. קרדיט: החווה האורגנית

התחלתי לשרטט על דף איך תהליך ההזמנה יכול להיות נעים יותר מאשר הקיים, והאם אני יכול להרים טופס אינטרנטי יעיל בזריזות או שצריך עזרה חיצונית של מתכנת. דבר ראשון, הבנתי שבתהליך הקיים במובייל זו חוויה כמעט בלתי אפשרית להתמודד איתה. צריך להגדיל מאוד את המסמך, לעיין, לקפוץ חזרה לוואטסאפ/אפליקציית כתיבה כלשהי, ושוב פעם לחזור. בדסקטופ זה עומס קוגנטיבי שדורש שתי כוסות קפה. 

אז אמרתי, רגע – בוא נייצר טופס יעיל ונעים. נפרק את זה למסכים נפרדים שאתה עובר בין כולם, מבלי לדלג עליהם ישר ל-check out. החיכוך הזה שהוספתי בתהליך ההזמנה באופן מודע נוצר בהשראת מבנה החנות של איקאה. יש את הלקוחות המתחילים שיעברו את כל החנות וכנראה ירימו מוצרים לסל שהם לא הכי צריכים אך עדיין מתחשק להם, ויש את אלו שמכירים את דלתות הקיצורים בין המחלקות ויכולים לנווט בקלות ביניהן עד ליעדים שהגדירו מראש.

מפת איקאה
מפת איקאה


סיפרתי לדודי את הרעיון הכללי ואת התכנון העתידי, הוא התלהב ויצאנו לדרך. הקצבתי לזה יומיים עבודה. בפועל זה לקח טיפה יותר כי באמצע העבודה החלפתי מערכת. אני אוהב לעבוד עם וורדפרס ואלמנטור פרו, והפלאגין עצמו לא נתן את הפיתרון האופטימלי לטופס. רכשתי את Gravity Forms שמכניס יופי של יכולות מתקדמות בטופס, ועוד פלאגין שעוזר לעצב את הטופס (משום מה זו אפשרות בלתי־מובנת באלמנטור עצמו).

התייחסתי אל מסמך פירוט המוצרים כמסמך איפיון, ופתחתי ״מחלקות״ לכל סדרת מוצרים. בהמשך יתווספו תתי־מחלקות כדי לייצר הקבצות נוחות יותר (רלוונטי בעיקר במובייל, ששם הגלילה ארוכה יותר). היה רצון להצמיד אימוג׳י לכל אחד מהמוצרים, אבל לא לכולם יש ייצוג, עדיין.

כל תהליך הסליקה נפתר די בקלות – דודי גובה טלפונית לאחר שהוא מעדכן את הלקוחות בחוסרים (למשל, אם יש רק קילו עגבניות ולא 2 קילו), ולאחר שיש כמויות מדויקות (בניגוד לירקן מתחת לבית שלי, שמניח את האצבע ומעגל את המשקל כלפי מעלה). יש בזה גם אלמנט אישי וחם יותר, וגם חוסך ענייני אבטחה באתר. תמיד אפשר להוסיף סליקה באתר, לא מדובר בעלויות גבוהות מדי, אבל כנראה שהן יבואו על חשבון הלקוח.

החווה האורגנית - רמת השרון. עיצוב: טל סולומון ורדי
החווה האורגנית – רמת השרון. עיצוב: טל סולומון ורדי

התחלנו בהשקה רכה ללקוחות שמזמינים באופן תדיר כדי לקבל פידבקים ולשפר. למשל, בהתחלה הלקוח קיבל מייל ״תודה על ההזמנה״ מבלי לראות את תוכן הסל. לאחר הפידבקים שהגיעו, הוספתי את הסל כולו, כולל הכתובת שהוזנה כדי לעדכן במידה ויש טעות. אחרי שבוע וחצי שאנחנו באוויר – ההזמנות מתקבלות יפה, ויש גם טופס פידבקים שעוזר לנו לשפר כל פעם קצת.

מגפת הקורונה, מעבר לכל הכאוס שהיא מייצרת, מאפשרת לנו המעצבים לעזור לבעלי עסקים קטנים – לתת יד, לייעל תהליכים, ולעשות ברטרים טעימים בטירוף.

עוד לא הזמנתם ירקות ופירות מדודי?
organit.farm

תגיות: החווה האורגנית, חווית משתמש, חנות ירקות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *