זמן קריאה: למי אכפת?
השראה מגיעה ממקורות בלתי ידועים, נסתרים ואקראיים להפליא. רשימת לינקים שכיף לחזור אליהם פעם אחר פעם.

It’s Nice That

מגזין לונדוני־אינטרנטי מרתק המתעדכן על בסיס יומי וסוקר את תחומי העיצוב, האיור, הפרסום, האמנות, הקולנוע, הצילום ועוד ועוד. האוצרות שלהם פשוט מעולה ואפילו התוכן הממומן משובח (לרוב תגלו אותם בכתבות קצרות מאוד עם לינק מכירה). שווה לנער את האבק מהארכיון וללכת אחורה, כל יום עולות מסות של תוכן מהמם. יש לכם פרויקט שעלול להיות מעניין באתר? שלחו להם!

https://www.itsnicethat.com

Creative Applications

מגזין מדהים שעוסק באמנות דיגיטלית, מיצבי אמנות אינטראקטיביים, עבודות משגעות של מציאות מדומה והצעות עבודה בתחום. בכל ביקור באתר הזה אני בשוק מכמות הדברים המשגעים ורוחב היריעה של התחום. שווה לבקר גם אם אתם לא עוסקים באופן יומיומי ביצירה.

http://www.creativeapplications.net

Books From The Future

אתר טאמבלר נפלא שכולל מאות צילומים של הוצאות דפוס אקספרימנטליות: ספרים, חוברות, פנזינים. בלי חפירות על התהליך, נטו צילומים טובים. יש שם גרידים מעניינים בעיצוב. שווה לעיין כדי למצוא השראה בתחום הטיפוגרפיה. Yvan Martinez ו-Joshua Trees הם שני המופלאים שאוצרים את העיצובים הללו (ונותנים קרדיט).

http://booksfromthefuture.tumblr.com/archive

AIGA Eye on Design

מגזין נפלא שעוסק בפרויקטים ויזואלים שהם מיוחדים, לא קונבנציונאלים, ובעלי תוכן סופר מדויק. קשה לתאר במילים, ושווה פשוט להיכנס פנימה ולצלול לעולמות שהם מציגים. חווית המשתמש באתר מוצלחת במיוחד. ממליץ בחום להירשם לניוזלטר כדי לא לפספס תכנים חדשים (הנה הפומו שלי מתעורר). בקרוב הם מתנסים עם מגזין מודפס ראשון לשנת 2018 (יש!).
המלצת השף: בדסקטופ מופיע כפתור SOMETHING DIFFERENT שישלח אותך לכתבה אקראית באתר.

https://eyeondesign.aiga.org

Baubauhaus

יש רגעים כאלה שלפעמים נתקעים בלי השראה ספציפית, והאתר Baubauhaus (באוהאוס על סטרואידים?) מצית את הדימיון במהירות די משוגעת. מדובר באסופה של פוסטרים משלל הז׳אנרים הקיימים, אקספרימנטלים יותר ופחות, מונוכרומטים, מאוירים, מלאי צבעים. ברגע שלוחצים על אחד הפוסטרים – מקבלים עוד פוסטרים עם צבעוניות דומה ליד. קול בטירוף!

http://www.baubauhaus.com

Sabat Magazine

מצטט פה את התיאור שלו באנגלית, כי זה מסכם אותו בצורה מושלמת:
Sabat Magazine fuses Witchcraft and feminism, ancient archetypes and instant art

המגזין הכי יפה, מרשים ומעניין שקניתי בשנים האחרונות. שווה לשים יד על אחד העותקים בהזמנה מהאתר.
http://www.sabatmagazine.com

TEDERmag

המגזין של התדר (כן, החבר׳ה של בית רומנו בת״א) הוא בין הדברים הכי טובים שקורים כרגע במשרתת של השפה העברית. כותבים שם יאיר יונה (חבר אהוב), תומר קריב, רן ברנע, ניצן פינקו ועוד כתבים מעולים. המגזין עוסק ממוזיקה, שזו הליבה של התדר, ועד אמנות, תרבות ודברים שלאו דווקא קורים במקום עצמו. למשל, הכתבה המעמיקה הזו של רוי מאיר על סטנלי דונווד, המעצב והאמן שעובד עם רדיוהד מאז 1994. מומלץ להיכנס פעם בשבוע ולהתעדכן.

http://teder.fm/mag

תת

אסופה של טקסטים משובחים שכתב גיא חג׳ג׳ (עונג שבת, פודקאסט ׳הרגע׳ ועוד מלא פרויקטים מעולים) בכל מיני מקומות והעדיף לקבץ אותם בבלוג אחד. 2 נקודות על השבחת הטיפוגרפיה באתר (פונטים של עודד עזר), מעטים הכותבים ששמים לב לחווית הקריאה. שאפו!

http://sub.haoneg.com

Toiletpaper

ב-2009 הוקם Toiletpaper, מותג ומגזין מטריפים שנוצרו דרך הפריזמה המדהימה, הקריאייטיבית והחולה של הצמד מאוריציו קטלן (אמן איטלקי מוכר) ופיארופאולו פרארי (צלם איטלקי). השניים נפגשו במקרה אחרי שדניס פרידמן, הארט־דיירקטור של מגזין W, ביקש מהם לייצר כמה תמונות יחד. הם צמד אלופי אימג׳־מייקינג, ומאחוריהם יש צוות גדול בהפקה של הדימויים הסוריאליסטים. את התמונות שהם מצלמים ומעבדים בכישרון רב, ולא בוחלים בפורמט אחד מגזיני, אלא מדפיסים על כל חפץ קיים – ספות, צלחות, מגבות ועוד. מרגע שנחשפים לעולם שלהם – הוא ממכר בצורה קשה. לעיתים השניים משתפים פעולה עם גופים מסחריים, כפי שהיה לאחרונה עם אתר ההכרויות אוקייקיופיד (קמפיין שלטי חוצות), ומה שהיה לפני כמה שנים עם בית האופנה Kenzo ועוד מגוון עיתונים מפורסמים. ממליץ בחום להזמין את המגזינים דרך Book Depository הנפלאים.

http://www.toiletpapermagazine.org

Freunde von Freunden

מסתבר שכך אומרים בגרמנית ״חברים של חברים״! מדובר באתר ברלינאי מדהים ומעמיק מאוד, עם ראיונות וכתבות ארוכות של כתבים־יוצרים מכל העולם. המשרד שלהם בברלין והם יוזמים שיתופי־פעולה בכל הגלובוס הגדול והיפה שלנו. שווה לקחת אם יש לך רעיון שיכול להתאים לקונספט של האתר. הגעתי אליהם בטעות אחרי שחיפשתי מידע על הצלם של Toiletpaper, פיארופאולו פרארי והגעתי לראיון מעולה איתו על דרך הצילום שלו.

https://www.freundevonfreunden.com

מקווה שנהניתם ונהניתן! ספרו לי עוד על דברים מעוררי השראה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *